sobota 13. července 2013

Macarons

Kdo by je neznal. Malé, kulaté, lahodné, sladké, křupavé, naplněné krémem, hrajicí všemi možnými barvami a chuťově tak dokonalé, že by se pod nimi podlamovala kolena kde komu. Ano, přesně takové jsou macarons neboli makaronky. Ve světě natolik oblíbená delikatesa, bez které se neobejde žádná luxusní party, módní přehlídka a v posledních letech také svatba.


Pierre Hermé aneb Picasso mezi cukráři (označení od časopisu Vogue), je nejvyhlášenějším "výrobcem" macarons. 
Má své webové stránky na kterých je i eshop - Pierre Hermé. Velmi mě zaujala kolekce makaronek na jaro/léto 2013. Některé příchutě jsou velmi zvláštní a já osobně bych velmi váhala zda-li je vyzkoušet - olivový olej s mandarinkou a okurkovou vodou, čokoláda a kouřová sůl či vanilka, hnědý panenský rum Agricole a dřevo z cedru. Naopak některé příchutě bych vyzkoušela velmi ráda - růže a jantar, limetka a lesní ovoce, karamel a růže či čokoláda a med z korsické macchie. (Příchutí je ještě pár, ale tyto mi přišly nejzajímavější. :)


Jedna z nejluxusnější pařížských cukráren Ladurée je proslulá svými macarons. Její cukrář Pierre Desfontaines téměř před jedním stoletím na tyto malé delikatesy přišel. Jejich jednoduché a přitom nádherné obaly ve kterých Vám macarons prodají jsou propracované do detailu (tak jako samotné macarons :). Mezi sezónními příchutěmi které bych ráda ochutnala jsou především Strawberry Mint, Pure Origin Brazil a Iced Mint. Nové příchutě má Ladurée dvě a to Melon a Yuzu-Ginger.


V Česku je neznámnějším prodejcem a výrobcem macarons PAUL. Není to však klasická cukrárna, nýbrž pekařství. Toto pekařství má více než 120-letou historii, což je 9 generací rodiny Mayotů ze severofrancouzského regionu Artois. U PAULA můžete vyzkoušet macarons od čokoládových, pistáciových, vanilkových či malinových. Pekařství dělá také macrons s příchutí Spéculoos, což je sušenková náplň. PAUL má taktéž e-shop ve kterém si můžete objednat macarons až domů.



 A další zásoba macarons.




Doufám, že jsem Vám tímto článkem neudělala moc velké chutě. :) Já je mám obrovské a při přípravě tohoto článku jsem si musela vzít aspoň čokoládu abych chutě zahnala :D
Jakou příchuť máte nejraději Vy? :)




VogueInOurMind

1 komentář: