čtvrtek 18. července 2013

Fashion magazines - their dictatorship, our style

Na světě není ženy, která by do ruky módní magazín nevzala. A nebo je? Ne, nemyslím si. Tedy pokud dané ženě nejsou 3 roky a nebo nežije v pralese. Každá z nás takový magazín už v ruce měla a je jedno kým byl zakoupen. V tomto článku se však nebudu zabývat ať už rádoby fashion magazíny jako je Bravo Girl či Top Dívka, ale časopisy, které tak říkajíc hýbou světem. V čem je tedy síla Vogue, Elle, Harper's Bazaar, Marie Claire nebo InStyle? Který z nich je ten, který nesmí chybět žádné ženě? :)
 


Nebudu a ani nechci zde rozvádět detaily o těchto magazínech, datum a místo vzniku, kdo stál za jejich vznikem atd., to vše si můžete přečíst na internetu. Mě spíše zajímá čím jsou tak vyjímečné, že jsou ženy ochotny za ně dát nemalé peníze, jen aby je měly. Je to kvůli jejich prestiži? Je to kvůli tomu, že chtějí být "in"? Kdo ví, do hlav ostatních nevidíme.
Když jsem si poprvé zakoupila za ušetřené peníze Elle, cítila jsem se jako dospělá. Měla jsem něco, co kupovaly miliony žen na světě a vzhlížely k tomu jako k modle. Začala jsem tedy listovat - inu, při shlédnutí některých cen se mi zatočila hlava a myšlenka, že bych za sako od Burberry měla dát 8 000 Kč. se mi zdála až příliš neuvěřitelná. Napadla mě myšlenka, zda-li jsou v hledáčku žen tyto časopisy i z toho důvodu, že je zde oblečení, které si žena s průměrným příjmem (řekněme okolo 20 000 Kč) nemůže jen tak dovolit? Můj názor je ano. I já stále tápu jestli si mám koupit tu super drahou tvářenku od Nars nebo se spokojím s levnější variantou Maybelline. (přeci jen vyhraje zdravý rozum a aniž bych zaplakala nad prázdnou peněženkou, zakoupím si Maybelline :D ) Peníze mi na stromě nerostou a proto se uchyluji alespoň k nákupu takového časopisu (především Elle :) abych zapomněla na to, že jsem "chudé děvče" a mohla listovat časopisem, pít kafe, dávat si zákusek a alespoň jednou zas čas se cítit jako ta paní, jenž předvádí svůj úžasný, světlý, obrovský a hříšně stojící peníze byt v New Yorku. Avšak takové myšlenky jdou navodit i bez časopisu, ale s ním je to lehčí. :) Když jsem nedávno listovala "módní Biblí" Vogue dovezeného z New Yorku, byla jsem pohlcena a teprve tehdy jsem pochopila, proč miliony žen čekají na každý den vydání nového čísla. I když je má angličtina hodně chabá, přelouskala jsem celý časopis během půl dne (a ano, proběhla kávička, zákusek a nožky na stole :)
Nejsilnější "dvojka" na trhu je bezesporu Vogue a Elle a to pro jejich kvalitu, jednoduchost, styl a tu moc vtáhnout Vás "do děje". Mě osobně je však bližší Elle, nejen proto že v češtině vychází i v Česku ale také pro jejich unikátní obálku s D. Beckhamem (opět se mi rozbušilao srdce, klid a zhluboka dýchat :D )




A co Vy, který časopis preferujete? :)

Jen abyste neřekli, že jsem nějaká náročná holka, která listuje jen drahými časopisy, to opravdu ne-e! Zrovna včera jsem si koupila další číslo nového časopisu L'amour a taktéž jsem se do něj pustila a přelouskala za hodinku a půl. :)

2 komentáře:

  1. Moc si drahé časopisy nekujuji ale mám ráda Elle :)

    Můj blog :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ráda si je přečtu ale že bych je musela mít, tak to zase ne-e :)

      Vymazat